Hylte Kompetenscentrums Bibliotekskatalog

Syndetics cover image
Image from Syndetics

Textbygget : texttyper för sfi D Lärarhandledning / Tiia Ojala.

By: Material type: TextTextLanguage: Swedish Publisher: Stockholm : Sanoma, [2020]Manufacturer: 2020Description: 140 sidor 30 cmContent type:
  • text
Media type:
  • unmediated
Carrier type:
  • volume
ISBN:
  • 9789152359433
Subject(s): Genre/Form: DDC classification:
  • 439.70715 23/swe
Other classification:
  • Fc
Summary: I lärarhandledningen får du som lärare läsa mer om genrepedagogikens cirkelmodell och om hur du kan arbeta språkutvecklande i ditt klassrum. Du kan också läsa om hur innehållet i boken är kopplat till kunskapskraven. I lärarhandledningen finns det ytterligare tankar och tips samt kommentarer som förklarar syftet med texttypen. Dessutom finns det omfattande kopieringsunderlag med extraövningar att kopiera så att eleverna kan repetera och befästa kunskaperna ännu mer. Det finns också facit till övningarna i boken samt manus till hörförståelseövningarna.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Status Date due Barcode
Läromedel - utlånas endast av Kompetenscentrum Läromedel - utlånas endast av Kompetenscentrum Hylte gymnasieskola och vuxenutbildning REFERENS REFERENS Fct (Browse shelf(Opens below)) Available 80072856980

I lärarhandledningen får du som lärare läsa mer om genrepedagogikens cirkelmodell och om hur du kan arbeta språkutvecklande i ditt klassrum. Du kan också läsa om hur innehållet i boken är kopplat till kunskapskraven. I lärarhandledningen finns det ytterligare tankar och tips samt kommentarer som förklarar syftet med texttypen. Dessutom finns det omfattande kopieringsunderlag med extraövningar att kopiera så att eleverna kan repetera och befästa kunskaperna ännu mer. Det finns också facit till övningarna i boken samt manus till hörförståelseövningarna.

För gymnasieskolan och vuxenundervisning

Li

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha